Hygiene op de werkplek in het kantoor

Uit onderzoek is gebleken dat bij meer dan 40% van de werkruimten in bedrijven te veel bacteriën in de lucht zitten. Ook wemelt het op de werkplekken van de schimmels. Geen gezonde werkomgeving dus. Om een kantoorwerkplek goed schoon te houden is het van belang dat de werknemer daar ook zelf een bijdrage aan levert. Het is bijvoorbeeld niet verstandig aan het bureau te eten en te drinken. Kleverige handen zorgen voor vieze telefoons, toetsenborden, schrijfmateriaal etc, kruimels kunnen in toetsenborden komen; al met al de ideale leefomgeving voor bacteriën en schimmels. Een beker drinken kan gemakkelijk omgestoten worden met alle gevolgen van dien. Mocht het toch zo zijn dat het bureau, de kantoorartikelen of de stoel vies zijn geworden, dan is het het beste dat de werknemer direct schoonmaakt, zodat de vlek niet blijvend wordt. Een goede hygiëne is van belang voor het voorkomen van de verspreiding van virussen en bacteriën. Voor wat betreft de kantoormeubelen is het belangrijk dat ze gemaakt zijn van materiaal dat goed afneembaar is of, als het om de bekleding van bureaustoelen gaat, vlekwerend. Handig is ook om om de zoveel tijd het toetsenbord schoon te maken.

Copyright © 2008-2024 OfficeCity Kantoormeubelen B.V.